Hjem » Om Webjuristene » Webjuristenes filosofi
Foruten å gi god men billig rettshjelp, har Webjuristene følgende filosofi:
- Vi skal gi god kundeservice.
- Vi skal være redelige i vårt daglige arbeid ved å unngå unødvendige klientmøter ol.
- Vi skal være redelige i timeføringen. Konkret innebærer dette at vi fører detaljert timeliste som vi regelmessig viser deg som kunde. Vi fører tid pr påbegynte 5 minutter, ikke pr påbegynt kvarter eller endog halvtime.
- Tidsestimat skal gis i den utstrekning det er mulig. Dersom det er umulig å gi tidsestimat skal klient gis mulighet til å velge antall timer som webjuristen jobber (og webjuristen viser hva han/hun har funnet ut/fått gjort i løpet av denne tiden).
- Vi skal unngå typisk fagspråk der det er mulig, og istedet forsøke å formidle jussen på en enkel og forståelig måte for folk flest.
- Kunden skal informeres godt om risiko og kostnader ved eventuell rettssak eller andre dyre tiltak.
- Kunden skal få førstegangs tilbakemelding innen 12 timer.
- Kunden skal få tilbakemelding på meldinger i pågående saker innen 24 timer (helger og feriedager unntatt).
- Kunden skal ikke måtte være pådriver i egen sak. Vi skal på eget initiativ følge opp frister og sørge for fremdrift i saken.
- Vi skal jobbe tett med kunden. Sammen jobber vi mot den beste løsning i hver enkelt sak. Enten det er opprettelse av testament eller arbeidskonflikt er det alltid en del personlige forhold og ønsker som gjør akkurat hver kundes sak er unik.